Monday 5 September 2011

sakit kah hati anda??

pernah tak alami situasi ni... ???

orang yang kita sayang, orang yang penting dalam hidup kita, keluarga kita sendiri cakap sesuatu yang mengguris hati kita..

apa yang anda rasa??

mungkin akan sakit hati, geram, sedih, terasa, merajuk..
rasa macam tak nak cakap dengan mereka..
sampai hati mereka buat mcm tu??
kalau orang lain mungkin kita  masih sakit hati tapi tak seteruk bl KATA - KATA tu keluar dari mereka2 yang penting dalam hidup kita..
sakit... sampai boleh mengeluarkan air mata..

macam saya yang sangat sensitif ni... confirm menitik2 air mata.. kalau tak tunjuk kat orang pun hati ni mesti sangat2 hiba...

tapi kan.... adakah mereka sedar yang mereka sedang sakit kan hati kita???
kalau sedar.. sanggup mereka buat macam tu...??
dan jika tak sedar.. apakan daya.. mereka hny manusia biasa...

kepada orang-orang yang sye sangat sayang.. saya mintak maaf.. kerana saya sedar saya selalu sakitkan hati kamu semua.. ampunkan saya..
bukan niat saya.. selepas saya cakap sye tersedar sye dah sakitkan hati kamu semua.. ampunkan saya.. kadang-kadang kekasaran saya bila kamu semua tak faham.. tak nak cuba faham ape yang saya rasakan.. ampunkan sye kerana tertinggikan suara...
ampunkan saya...

tapi... salahkah sye bl sye juga perlu kamu semua cube faham ape yg saya inginkan?

hurm............... ntah lah.. tak tahu nak cakap mcm mn.. tapi kehidupan mmg macam ni lah kot..
sebab setiap manusia ade perangai sendiri.. mungkin mereka tak paham saya.. sya pun tak paham mereka kan.. tapi yang pasti saya sayangkan mereka semua.. dunia akhirat.. insyaALLAH

saya akan terus berusaha untuk menghargai semua orang yg saya sayang.. semoga mereka juga menghargai kasih sayang saya kepada mereka.. AMIN..

No comments:

Post a Comment