Monday, 31 October 2011

if i had my child to raise over again

menarik... boleh share untuk muhasabah diri sebagai pembimbing keluarga....

if i had my child to raise all over again : i'd build self-esteem first, and the house later.
i'd finger-paint more, and point the finger less.
i would do less correcting and more connecting.
i'd take my eyes off my watch, and watch with my eyes.
i would care to know less and know to care more.
i'd take more hikes and fly more kites.
i'd stop playing serious play.
i would run through more fields & gaze at more stars.

Thursday, 27 October 2011

tak tahu nak tulis aper (serabut)

first of all    saya dahulukan..
saya tak tahu nak mulakan dari mana... tapi hati ni dah rs terlalu sakit...
ianya datang dari diri saya sendiri..
ada masenyer sye tak pandai kawal perasaan saya sendiri....
ada masenyer sye boleh kawal.. boleh imbangkan...
tapi selalunye mmg sye kalah...
knp??? knp sye tak kuat??
sye tak salah kan ape yg ALLAH bg kat sye.. sbb semuanyer sye yg buat.. pilihan ditangan kite sebagai manusia.. ALLAH dah bg petunjuk kat kite...
tp... kite sendiri yg pilih mcm tu...
dan bile sye mcm ni.. sye menyusahkan org2 sekeliling sye... orang2 yg paling sye sayang..
kesian dier sbb sye dier terganggu...
bukan niat sye nak susahkan hidup kalian.. tak terlintas pun nak susahkan kalian semua...
tp sye pny hati yg lemah... tak kuat.. senang menitiskan air mata..
sye sedar ape yg sye buat tu mungkin akan meninggalkan kesan kepada saya mereka sekarang atau masa hadapan... tp ntah mengapa saya tak kuat melawan godaan syaitan yg sgt suke melihat saye lemah sekarang...
maafkan sye andai kelakuan saye selama ni telah menyusahkan kalian semua...
maafkan sye.. sye sayangkan kalian...
bantu sye untuk terus kuat berdiri menghadapi hari2 mendatang demi agama dan ALLAH...

kamu... maafkan sye... :-(

Sunday, 16 October 2011

mudah menghafaz Al- Quran



mari kite usaha untuk membaca dan menghafaz Al - Quran

dari segi istilah, Al - Quran ialah kalam Allah yang bermukjizat diturunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w melalui perantaraan Malaikat Jibril dalam bahasa Arab, diriwayatkan secara mutawatir dan membaca setiap hurufnya adalah ibadah, bermula dari surah al - Fatihah dan berakhir dengan surah an - Naas..



Thursday, 13 October 2011

Wednesday, 12 October 2011

RULE NUMBER 1 !!!



JANGAN BAGI APA - APA DIA MINTAK

hahahaha... thanks a lot dear.. i know you know what are you doing.. hopefully it is just about 'THE GOOD' things.. even you DON'T WANT TO GIVE me ANYTHING... i still love you.. because not that thingS can count my LOVE to you... but... I NEED YOU TRULY n SINCERELY LOVE.. BECAUSE I do LOVE you TRULY n SINCERELY

Wahai Tuhan, mengapa perempuan selalu menangis ??

wahai Tuhan, mengapa perempuan selalu menangis ??

Jawabnya :

kerana perempuan itu unik.
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa
Ku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
Ku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
Ku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
Ku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
Ku berikannya naluri untuk mencintai anak - anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
Ku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
walau disakiti oleh "orang" yang dia sayangi...
Perempuan makhluk kuat,
tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Ku berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

" WANITA itu ISTIMEWA"
bersyukurlah kerana kita wanita ...

Sunday, 9 October 2011

exam dah abih !!!

alhamdulillah.. sudah selesai exam...
so far so good.. hopefully everything will be fine.. InsyaALLAH
hehehe, baru sem satu kan.. macam dah abih belaja jer.. padahal ader bnyk lagi pasni..

the summary for the past Sem one..
jangan belajar last minute okay.. make revision every time not only when there is quizzes, testes, and really before the examination.. not good maaa..   assignment mmg tak tangguh... coz my dearest KANDA bgth yg jangan buat assignment last2 minute.. walau sebaris ayat pun mulakan awal.. alhamdulillah.. assignment okay jer.. so better teruskan for the next sem.. cume style belajar tu kene ubah sikit..

good luck for the rest of the other sem that i will face..

i chose to study back is for a good reason, Ya ALLAH.. please help me to get through all the things will happen in future.. i love You, ALLAH